mBank uruchamia nową wersję serwisu internetowego, przeznaczonego dla urządzeń mobilnych. mBank lajt pozwala w wygodny i bezpieczny sposób korzystać z serwisu transakcyjnego w każdym miejscu i o każdej porze. Do końca 2011 r. serwis ma mieć 200 tys. użytkowników, a na koniec 2012 r. 0,5 mln Klientów będzie logować się do mBanku przez telefon.
Logowanie do mBanku z komórki jest bardzo proste i nie wymaga posiadania określonego modelu telefonu czy systemu operacyjnego. Wystarczy skorzystać z dowolnej przeglądarki internetu i wpisać adres mBank.pl. Logowanie odbywa się na podstawie unikalnego loginu i hasła, identycznego jak w „zwykłym” serwisie mBanku. Przewagą wersji lajt nad tradycyjnym systemem transakcyjnym, wyświetlanym w telefonie, jest jego dopasowanie do możliwości urządzeń mobilnych.
Dziś mamy rzeszę 100 tys. klientów logujących się do mBanku przez telefon. W pierwszej kolejności wdrażamy uniwersalną wersję lajt, aby umożliwić wszystkim zainteresowanym łatwiejszy dostęp do usług przez telefon. W dalszej kolejności uzupełnimy ofertę o aplikacje na wybrane urządzenia. Już na przełomie lipca i sierpnia zaproponujemy transakcyjną wersję aplikacji na iPhone’a i iPada, a w kolejnych miesiącach udostępnimy aplikację dla Klientów korzystających z urządzeń z systemem operacyjnym Android oraz Windows. Systematycznie będziemy rozwijać również wachlarz funkcji dostępnych w ramach mobilnych rozwiązań mBanku – mówi Jarosław Mastalerz, członek zarządu BRE Banku ds. bankowości detalicznej.
Lista operacji możliwych do wykonania w mBanku za pośrednictwem urządzeń mobilnych została opracowana w taki sposób, aby zagwarantować użytkownikom pełne bezpieczeństwo.
Za pośrednictwem mBank lajt można w wygodny, bezpieczny i szybki sposób uzyskać dostęp do informacji na temat produktów posiadanych w banku oraz wykonać najważniejsze operacje bankowe: sprawdzić stan konta i jego historię, zrealizować przelew zdefiniowany, założyć lokatę i spłacić kartę kredytową. Dodatkowo, w wersji lajt można uzyskać informacje na temat posiadanych kart, kredytów i produktów inwestycyjnych, a także doładować telefon.
Badanie Instytutu Homo Homini dla mBanku, przeprowadzone na reprezentatywnej grupie Polaków-klientów banków, pokazuje, że tylko 3,5 proc. z nich korzysta z banku w komórce.
Wynik badania nie jest dla nas zaskakujący ani nie odbieramy go pesymistycznie, bo podobną historię obserwowaliśmy 11 lat temu przy uruchamianiu mBanku. Wówczas sceptycy, w oparciu o podobne badania, zapowiadali, że będzie to porażka z uwagi na niskie, deklarowane zainteresowanie klientów. Okazało się wkrótce, że dostęp do banku on-line stał się dla Polaków absolutnym priorytetem. Podobnie będzie z bankowością mobilną, która choć nie stanowi rewolucji w usługach bankowych, to zmienia sposób, w jaki klienci wykorzystują zdalne kanały dostępu do platform internetowych. W naszym przekonaniu ten segment czeka bardzo dynamiczny wzrost w nadchodzących kwartałach, a rok 2012 będzie rokiem tabletów, a więc również rokiem bankowości mobilnej – mówi Paweł Kucharski, dyrektor banku ds. marketingu i rozwoju biznesu bankowości detalicznej BRE Banku.
Według statystyk mBanku, do serwisu transakcyjnego z urządzeń mobilnych do tej pory logowało się 100 tys. unikalnych użytkowników, posiadających rachunek w mBanku. Bank spodziewa się, że po wprowadzeniu nowego serwisu „lajt”, liczba ta będzie jeszcze większa.
W ostatnim czasie obserwujemy coraz większe zainteresowanie dostępem do banku z komórki, co nie dziwi, biorąc pod uwagę rosnącą liczę sprzedawanych urządzeń mobilnych w Polsce. Dlatego do końca 2011 r. zamierzamy podwoić liczbę osób korzystających z serwisu mBank lajt – tłumaczy Jarosław Mastalerz. Po osiągnięciu w tym roku liczby 200 tys. użytkowników, korzystających z bankowości mobilnej w mBanku, spodziewamy się, że wzrośnie ona w roku 2012 do 0,5 miliona – prognozuje Mastalerz i dodaje, że jest to wartość realna, biorąc pod uwagę profil Klienta mBanku (głównie mieszkańca dużego miasta, zainteresowanego technologią i chętnie korzystającego z nowości).
Z nowego lekkiego serwisu mBank lajt Klienci mogą korzystać od 15 czerwca. Latem bank przeprowadzi kampanię promocyjną usługi.
mBank, będący częścią BRE Banku SA, jest otwartą platformą finansową dla Klientów indywidualnych i firmowych. Zapewnia dostęp do szerokiej oferty produktów bankowych, inwestycyjnych i ubezpieczeniowych. W ciągu przeszło 10. lat istnienia na rynku, otrzymał dziesiątki nagród i wyróżnień, w tym te najcenniejsze: m.in. tytuł „Złotego Banku 2010” w plebiscycie Bankier.pl i Pay U, przyznawany przez internautów (luty 2011 r.), tytuł „Banku Najbliższego Klientowi” w rankingu „Dziennika Gazety Prawnej”, Expandera i CBM Indicator (grudzień 2010 r.) oraz przyznawane przez konsumentów „Godło Jakości Obsługi 2010” (wrzesień 2010 r.).
Link do strony artykułu: https://czta.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/200-tys-uzytkownikow-lekkiego-mbanku-do-konca-roku